Vinkeveen-Schwerin vv

26 mei 2013 - Schwerin, Duitsland

Onze wens, traileren met de KaptRob21, kortweg KR21. Een Albin 21 uit 1970, leeggewicht ongeveer 1.100 kg. Maar beladen vele kilo's meer. Gisteren op de trailer van John geplaatst. Ondanks dat de trailer volledig is ingesteld op een Albin 21, de Cirrus, moeten er wat rollers bijgesteld. Het was in ieder geval makkelijler dan met een gehuurde trailer. Vroeg op, de laatste controles en rond 10.30 vertrokken, een ietsiepietsie later dan gepland. Bij het verlaten van de haven direct de 1e uitdaging. De dijk op, voor ons, een tegenligger, die er niet over dacht aan dekant te gaan. Hellingproef. De banden slipten ietwat, maar verder deed de voor ons nieuwe auto wat er verwacht werd. Joepie.Heel voorzichtig de snelweg op, en steeds beoordelen of het allemaal deed wat het moest doen. Na ongeveer 100 km een parkeerplaats op om alles nog een keer te controleren. Dat was allemaal prima. Rob werd steeds zekerder, en het liep voorspoedig. Om 13.30 dan ook gestopt bij een Autohof, voor een hapje en een drankje. Eerst verkeerd gereden, konden gelukkig draaien bij een  bedrijfsterrein. Parkeerplaats Gaststatte. Tja, de auto pastnog wel tussen die 2, maar de trailer niet, en de hoek was ook niet helemaal lekker. Ofwel, een groot deel van de parkeerplaats werd afgesloten door de trailer en we konden geen kant meer op. Dan maar eerst eten, en hopen dat een van de beide auto's zou vertrekken. Dat gebeurde (dus) niet. Navraag bij de serveerster leverde in 1e instantie ook niets op, geen enkele gast of personeelslid zou daar staan. Na ruim 20 minuten kwam het verlossende woord, een van de koks. En we konden weer verder. Het benzineverbruik was wel schrikwekkend, dus er moest toch wel 2x getankt worden. En aan het einde van Hamburg dan tioch stau (=file). Om 18.45 draaiden we d de haven van de Schweriner Yachtclub 1884 op, waar de havenmeester op punt van vertrekken stond. Trailer losgekoppeld, trapje gellend, kap opgezet en op zoek naar de B&B.Schitterend gelegen. Kitscherige kamer, maar wel met alle gemakken. Na een half biertje ging Rob plat, en na deze mooie droge zonnige dag braken de wolken open. Op zaterdag regende het nog steeds, en het hield niet op tot 19.00 's avonds.